lauantai 16. joulukuuta 2017

Jännityksiä.

Lauantaina 16 joulukuuta 2017.

Olen viimeksi kuunnellut äänikirjaa:
James Peter; Kirottu talo. Oli se aikamoinen kauhukirja, jota illan viimeksi yötä vasten, tapahtumia ilmestyy öisiin uniinkin.

 Muistelin saunareissullani, lapsuuden aikaista yöllistä jännittys juttua.
Olin koulukaverin mummolassa, saunoimme, uimme ja jäimme yöksikin vanhaan taloon.Lukitsin oven "reikelii"vanha lukko jossa oli pikkuinen vipu jolla sai oven lukittua. Tyttökaveri nauroi minun varovaisuudelle, mutta yöllä havahduin laahaaviin askeliin, jotka päätyivät ovemme taakse ja oven vanhaa avainta yritettiin kiertää. Tönin Siniä: joku on oven takana, hän vain mumisi ja sain yksin kauhuissani tuijottaa ovea.
Lopulta hitaat askeleet poistuivat, enkä kuullut edes muiden ovien avautumista tai sulkeutumista.
Öinen vierailu ei selvinnyt ja myöhemmin kesällä Sini pyysi, mentäisiinkö mummulaan, mutta minä kieltäydyin, uimassa käytiin siellä siihen ne vierailut jäivät.

Tänään saunan pukuhuonessa ollessani, pesuhuoneen puolelta kuului aikas kolina...hmm....tiesin että lattiakuivausmela oli kaatunut, nostin sen takaisin seinää vasten. Ikäänkuin "kummitus" olisi hypännyt äänikirjasta, mutta minä itsekseni vaan hymyilin..muistolle, kesäseikkailustani.
No tämä juttu on vain yksi monista seikkailuistani joista tarinoita kyllä riitäisi.

Illan rauhaa, hyvät ihmiset

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti