perjantai 24. toukokuuta 2013

Nappeja kuin namuja:)



Tervetuloa uusin lukijani

PILVIKIRSIKKA

  Heippa, tässä erivärisiä nappinamuja.
Olen taitanut julkaista tämän aiemminkin,
mutta laitoin uudelleen, kun on kivoja
nappeja.

Kirppari reissun tein tänään, en mitään ostanut kiertelin, koskettelin ja katselin. Kumppani hymyilee minulle; miksikähän naisella on tarve hypistellä montaa lajia;  lankoja, erillaisia kankaita yms. Mie selitin oman tarpeeni johtuvan, kun haluan tietää sopiiko  lanka millaiseksi vaatteeksi, onko pehmeää vai karheaa esim.kaulaliinaksi tms.Sopiiko lapsen vaatteeksi, samaten kankaan pehmeys tai karkeus määrää käyttölajin yms, yms.... Siiss.....niin moni asia tuntuu minusta ihan luontevalta, toisten silmin katsottuna perin oudolta ja kenties ihan hullulta.
Aatelkaapa ihmiset, miltä teistä tuntuu, kun olette ostoksilla jotain määrättyä  hankkimassa!
 Koetteletko sitä kädelläsi ennen ostopäätöstä, tutkitko ostoksesi  esim. vaatteita: onko sauma ehjä, onko neule ehjä, vai reikä selässä, kengät ihan eriparia, kenties, jne. Minulle on siunaantunut aikoinaan niin paljon sekundatavaraa, täydellä hinnalla maksettua, jotta olen tavaksi ottanut tutkia, mitä oikein olen hankkimassa.

Kapp'allista ostin alepuseron, siinä on sellaista folk- tyylistä kirjailua. Nätti pusero ja edullinen,
valkoinen löysähelmainen puuvillakankainen ja puolipitkät löysät hihat. Ja tämänkin tuotteen tutkailin sovituskopissa huolellisesti:o))
 Taidan sen kuvata joku päivä ja laittaa blogiin.
Käsitöitä valmistuu silloin tällöin, pari myssyä taitaa olla viimeisin saavutus.

6 kommenttia:

  1. Kyllä napeistakin on moneksi, kiva koru !
    Minäkin olen viimein oppinut harkitsemaan ostanko vaatteen vai en :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Anneli, tekisin vieläkin nappikoruja, mutta tuo rajallinen näkökyky jarruttaa:)

      Poista
  2. Kyllähän sitä aikas tarkkaan miekii tutkin vaatteen ennenku teen ostopäätöksen. Ja oon nuorena ommellu paljon niin tiijän hyvin ja huonosti tehdyn vaatteen eron saumoista.
    Muutaman kerran oon ostanu virheelisen tuotteen ja sen oon kyllä heti palauttanut ja antanut palautettakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Pilvikirsikka. Miekin olen ollut vaatehommissa aikoinaan ja palautan huonon tuotteen välittömästi, onpa kyse mistä tuotteesta tahansa:)

      Poista
  3. Eipä nyt paljon ehdi kudin kädessä olla kun nuo pienet puutarhatyöt vie aikaa. Minulla tahtoo vaan tulla vieroitusoireita jos en ehdi yhtään puikollista koko päivässä neulomaan.
    Kyllä sitä muutaman harmittavan ostoksen jälkeen tutkii aika tarkasti ostoksen, ainakin kirpparilla, että on ehjä. Voi sitä silti kaupasta uutena ostetussakin jotain häikkää olla.
    Kiva kun kommentoit. Minä olen tätänykyä "vähän" laiska tässä puuhassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi, vastataan ku keritää,eiks nii. Ekana isot asiat, sitten järjestyksessä. Kesäaika on jokaiselle tärkeä ja lomailu kuuluu asiaan:)

      Poista